Pakowanie przesyłek kurierskich

  (0)

Zakupy w internecie

W internecie z każdym miesiącem pojawia się coraz więcej sklepów online. Zachęcają nowych klientów często dużo niższymi cenami artykułów niż tych, dostępnych w sklepach stacjonarnych, dlatego cieszą się duża popularnością. Przedmioty, które kupimy, możemy odebrać osobiście w punktach magazynowych. A co w sytuacji, gdy punkt odbioru jest oddalony o wiele km od naszego miejsca zamieszkania? Wtedy możemy skorzystać z opcji przesyłki kurierskiej, która dotrze do drzwi naszego domu w przeciągu kilku dni.

Jak zapakować przesyłkę, aby dotarła do odbiorcy w stanie nienaruszonym? Jakie rodzaje zabezpieczeń są najskuteczniejsze? Jak zareklamować naszą firmę i budować pozytywny wizerunek?

Pakowanie

Czasy, w których dobrze zapakowana przesyłka to szary papier pakowy oraz sznurek na zawartości owiniętej w gazetę i zawiązana na supełek, odeszły już w niepamięć. Gdy przygotujemy całe zamówienie klienta, musimy je odpowiednio zapakować. Na rynku dostępnych jest bardzo wiele rodzajów opakowań, w najróżniejszych kształtach i rozmiarach. Najczęściej wybierane są pudełka kartonowe, z uwagi na niskie koszty materiałów i duża pojemność. Wiele firm oferuje kartony z możliwością nadruku logo naszej firmy bądź dowolnie wybranej grafiki. Generuje to niewielkie koszty, ale jest skuteczną reklamą.

Do wysyłki zdjęć czy plakatów, które nie zmieszczą się w kopercie, warto zainwestować w tubę z kartonu lub plastiku, które ochronią je przed pogięciem lub innymi uszkodzeniami mechanicznymi.

Produkty zapakowane przez producenta w kartoniki oraz dodatkowe zabezpieczenia możemy wysłać w kopertach wypełnionych folią bąbelkową, która chroni wnętrze przesyłki. Są one stosunkowo tanie i dostępne w bardzo wielu rozmiarach.

Aby przesłać materiały odporne na zniszczenia, jak na przykład opony czy dywan, wystarczy czarna folia stretchowa, która utrzymuje przedmioty razem i chroni je przed wilgocią.

Jak zabezpieczyć delikatną zawartość?

W momencie, gdy wysyłany przedmiot nie ma fabrycznego opakowania, które chroni je przed uszkodzeniami w razie wysyłki, warto zabezpieczyć go w dodatkowy sposób. Do tego bardzo dobrze posłużą nam folie bąbelkowe, które zbudowane są z drobnych oczek foliowych wypełnionych powietrzem, dzięki czemu amortyzują w razie rzucania czy innych czynności na etapie ekspedycyjnym. Drugim sposobem, szczególnie zalecanym do większym przedmiotów, są wypełniacze styropianowe, tzw. chipsy. Są bardzo lekkie i zapewniają wysoką skuteczność zabezpieczenia przesyłki kurierskiej.

Aby kurier czy pracownicy ekspedycyjni traktowali naszą przesyłkę delikatnie powinniśmy zaopatrzyć zapakowaną już paczkę w odpowiednie naklejki, np. Ostrożnie, Szkło czy strzałki „Góra”. Tak oznakowana przesyłka będzie z pewnością dobrze zabezpieczona i ostrożnie transportowana.

Reklama naszej firmy

Prowadząc sklep internetowy warto wspomnieć o promowaniu go także na etapie wysyłkowym. Inwestycja w taśmę pakową z nadrukiem reklamowym lub dedykowanym foliopakiem pomoże dotrzeć do szerszej grupy odbiorców i pokazać nasze profesjonalne podejście do klientów.

Komentarze (0)
z 0

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!